Carpon Bahasa Sunda Budak Sakola
Apa itu carpon dalam bahasa sunda
1. Apa itu carpon dalam bahasa sunda
Jawaban:
artinya bagaimana
Penjelasan:
mf klo slh
Jawaban:
dalam bahasa Sunda carpon yg artinya bagaimana
2. 1.pengertian carpon dengan bahasa sunda 2. menyebutkan unsur unsur carpon+ pengertian nya dengan bahasa sunda INGAT DENGAN BAHASA SUNDA YA
Carpon atawa carita pondok, mangrupakeun karya sastra wangun lancaran atawa prosa. Carpon teh kaasup karya sastra wangun prosa modern. Conto karya sastra wangun prosa modern lianna nyaeta saperti novel. Sedengkeun conto karya sastra wangun prosa buhun nyaeta saperti dongeng jeung carita wayang. Carpon disebut carita pondok sabab eusi caritana relatif leuwih pondok umpama dibandingkeun jeung carita nu aya dina novel. Carpon mangrupa carita rekaan anu eusina bisa carita nyata atawa hayal.
Unsur unsur nu aya dina carpon nyaeta unsur intrinsik jeung unsur ekstrinsik. Unsur-unsur intrinsik anu aya dina hiji carpon nyaeta tema, latar, galur, tokoh, watak tokoh, amanat, sudut pandang jeung gaya basa. Dihandap ieu dijentrekeun unsur-unsur intrinsik nu aya dina hiji carpon :
1. Unsur tema, mangrupakeun gagasan, pikiran atawa ide utama anu jadi dasar eusi carita nu aya dina carpon. Tema mangrupakeun jiwa ti sakabeh bagian carita nu aya dina carpon. Umpama ditilik tina cara nepikeunana, aya tema anu ditepikeun ku sacara tersurat atawa sacara jelas jeung ku sacara tersirat atawa sacara samar-samar.
2. Unsur latar, mangrupakeun sagala pitunjuk atawa katerangan anu aya kaitanana jeung waktu, suasana, ruang, jeung situasi kajadian hiji peristiwa nua aya dina carpon. Aya tilu unsur anu dianggap poko nu aya dina latar, nyaeta latar waktu, latar tempat, jeung latar suasana.
3. Unsur galur, mangrupakeun runtuyan carita anu diwangun ku tahapan-tahapan kajadian anu aya nepi ka ngabentuk hiji carita dina carpon.
4. Unsur tokoh, mangrupakeun jalma-jalma nu dicaritakeun jeung loba mawa peran dina carpon. Tokoh dibagi jadi tilu rupa, protagonis nyaeta anu jadi tokoh utama, antagonis nyaeta anu jadi tokoh penentang atawa lawanna tokoh utama, jeung tritagonis nyaeta anu jadi Penengah antara tokoh utama jeung tokoh lawan.
5. Unsur watak tokoh, mangrupakeun unsur anu ngagambarkeun karakter atawa watak tokoh nu bisa ditilik tina tilu segi nyaeta : dialog tokoh, penjelasan tokoh sarta penggambaran fisik tokoh.
6. Unsur amanat, mangrupakeun pasualan, perkara, pesan atawa nasehat anu rek ditepikeun ku pangarang liwat carpon.
7. Unsur sudut pandang, mangrupakan hiji cara mandang dina ngahadirkeun tokoh-tokoh nu aya dina carpon ku nempatkan posisi diri pangarang dina hiji posisi anu ditangtukeun.
8. Unsur gaya basa, mangrupakeun hiji teknik dina ngolah basa anu dilakukeun ku pangarang dina raraga ngahasilkeun carpon anu hirup jeung endah.
Sedengkeun unsur-unsur ekstrinsik nu aya dina carpon nyaeta unsur-unsur ti luar anu mangaruhan kana eusi carita nu aya dina hiji carpon. Unsur ekstrinsik nu mangaruhan eusi carita nu aya dina carpon nyaeta saperti nilai budaya, sosial, politik, adat istiadat, jeung agama.
3. apa saja setruktur carpon bahasa sunda
Carita pondok atawa disingkat carpon, mangrupakeun karya sastra wangun prosa, nyaeta anu kaasup prosa modern. Karya sastra wangun prosa modern lianna nyaeta saperti novel. Sedengkeun conto karya sastra anu kaasup wangun prosa buhun nyaeta saperti dongeng jeung carita wayang.
Umpama ditilik salewat mah, dongeng jeung carpon teh kacirina sarua, henteu aya bedana, tapi eta dua karya sastra teh aya dina kelompok karya sastra anu beda, nyaeta dongeng aya dina kelompok prosa buhun jeung carpon ayana dina kelompok prosa modern tea.
Tapi dongeng jeung carpon miboga bebeda anu khas, saperti yen carita anu aya dina dongeng mah sok loba bohongna atawa pamohalan, atawa kadang henteu realistis, sedengkeun carita anu aya dina carpon mah, sanajan mangrupa hayalan, eta caritana teh realistis.
Eusi carita anu aya dina carpon mah biasana relatif pondok, kira-kira ngan saukur 10 kaca atawa kira-kira 10.000 kecap, beda jeung novel anu caritana panjang. Ku pondokna carita nu aya dina carpon, biasana carpon bisa anggeus dibaca ku ngan saukur sakali baca.
Umpama ditilik tina struktur, carpon nagbogaan bagian-bagian saperti abstrak, orientasi, komplikasi, evaluasi, resolusi, sarta koda. Abstrak mangrupakeun ringkasan atawa inti tina hiji carpon. Orientasi nyaeta anu aya patalina jeung waktu, suasana, sarta tempat anu dicaritakeun dina hiji carpon.
Sedengkeun komplikasi eusina mangrupakeun runtuyan kajadian-kajadian anu dihubungkeun sacara sabab jeung akibat. Evaluasi nyaeta struktur konflik anu kajadian sarta nuju kana klimaks anu geus mimiti meunangkeun solusi. Dina bagian resolusi pangarang geus mimiti ngajentrekeun solusi anu dialami ku tokoh. Dina bagian koda disebutkeun nilai atawa pangajaran anu bisa dicokot ku anu maca eta carpon.
4. Jelaskan tentang carpon bahasa sunda
Carita pondok teh nyaeta karangan rekaan (fiksi) anu wangunna pondok sarta ngan ukur ngasongkeun hiji peristiwa. Carpon umumna nyaritakeun hal-hal anu sipatna realistis, diangkat tina kanyataan.
5. definisi carpon dalam bahasa sunda
Kategori Soal : Bahasa Sunda - Carita Pondok
Kelas : VIII (2 SMP)
Pembahasan :
Carita pondok atau carpon mangrupa karya sastra dina wangun lancaran atawa prosa. Aya dua rupa karya sastra dina wangun prosa, nyaeta prosa modern jeung prosa buhun. Conto karya sastra dina wangun prosa modern nyaeta carpon jeung novel. Sedengkeun conto karya sastra dina wangun prosa buhun nyaeta dongeng jeung carita wayang.
Carpon sababna disebut carita pondok nyaeta eusi caritana anu relatif leuwih pondok umpama dibandingkeun jeung carita novel. Carita nu aya dina carpon umumna ngan saukur 5 nepi ka 10 kaca majalah, sedengkeun carita nu aya dina novel umumna panjangna bisa mangrupa hiji buku.
6. contoh carpon bahasa sunda tentang lebaran
Cerpen kali neng bukan carpon
7. contoh sajak bahasa sunda tentang sakola atau peralatan sakola
a-b-a-b sajaknya tohhh...a-b-a-b tuh kali klo salah maaf ya
8. Contoh carpon dalam bahasa sunda singkat?
HAYAM KONGKORONGOK SUBUH
Kacaritakeun jaman baheula aya oray naga geus lila ngalamun hayang nyaba ka kahiyangan. Unggal isuk eta oray teh osok dangdan mapantes maneh. Tapi keukeuh teu ngarasa ginding lantaran teu boga perhiasan, mangkaning arek ngadeheus ka dewa.
Sanggeus mikir manehna inget ka sobatna sakadang titinggi, maksudna arek nginjeum tanduk ka sakadang jago haritamah jago teh aya tandukan menta di anteur ka titinggi. Sanggeus aprok dicaritakeun sakabeh pamasalahan naga ka jago. Maksudnamah nginjeum tanduk ka jago, engke dianteurkeuna deui ku sakadang titinggi cak sakadang naga.
Hayam jago teu nembalan lantaran apal jahat jeung licikna naga. Lila-lila naga ngarayu, jago oge merekeun tandukna ka sakadang naga. Cak naga ka jago “engke tandukna dibalikeun deui dianteurkeun ku titinggi samemeh balebat, lamun balebat can balik wae bisi kaula poho ngawangkong jeung dewa, anjeun mere tanda weh kongkorongok sing tarik.” Geus kitumah jung weh naga jenug titinggi the arindit. Isukna samemeh balebat hayam jago kongkorongok satakerna. Sakali dua kali titinggi teu datang wae, terus jago teh kongkorongok sababaraha kali deui, tapi tetep titinggi teu dating keneh bae. Nepi ka brayna berang titinggi teu datang-datang.
“Keun sugan cenah peuting engke” pok hayam teh. Tapi weleh ditunggu nepi kasubuh titinggi teu dating keneh wae. Pohara ambekna hayam jago nepi ka nyancam lamun titinggi dating arek di pacok nepikeun ka paehna.
Ti harita hayam jago teh tiap-tiap subuh kongkorongok sarta mun papanggih jeung titinggi sok langsung dipacok nepi ka paehna, males pati dumeh kungsi ngabobodo. GAGAK JADI HIDEUNG
Kacariotakeun baheula dina hiji tempat aya oray naga keur nawu balong. Sungutna ngegel kana tangkal huni, buntutna dibrlitkeun kana pancuh tambakan beulah dieu. Awakna malang dina balong tea, tuluy di ayun keun goplak, goplak, goplak dipake nawu baloing tea.Teu kungsi lila balong teh saat laukna sing kocopok loba. Jol datang gagak kadinya haritamah gagak teh buluna bodas ngeplak.
Ujug-ujug corokcok weh laukna dipacokan nepi beak lauk nu baradagnamah.Ku oray sanca katempoen gagak maling lauk, geuwat digenggereuhkeun, tapi gagak ngalah beuki ngahajakeun. Atuh oray ambek sebrut bae diudag gagakteh.
Gagak teh hiber kuorang diobrot, gagak teh bingung da diberik wae sieunen katewak. Kabeneran aya nu keur neleum, gebrus bae gagak teh asup ka jero pijanaan. Atuh ari muncul deui teh geus lestreng .Barang jol oray sanca teh panglingeun, da jadi hideung lestereng. Pok weh oray sanca nanya, “mahlik hideung maneh nempo sakadang gagak teu bieu liwat kadieu?”
Gagak teh sorana digedekeun, ngomongna oge basa Betawi, da sieunen katara, “Engga, gaaaa!”. Tah kitu sasakalana manuk gagak buluna hideung jeung sorana gaaa, gaaaak!
9. Carpon singkat bahasa sunda tentang liburan
Tema : Cerita pengalaman pribadi
Di liburan peré sakola ayena, abdi sakeluargi sareng rerencangan, angkat liburan sasih 2019 ka pantai Pangandaran, nu aya di Ciamis, Jawa Barat. Saking atohna abdi tos mimiti nyiapkeun sagala rupi persiapana ti wengi keneh sapertos acuk, kamera, kaemaman, sareng nu liana.
Abdi sakeluargi angkat nganggo mobil ti bandung kirang langkung tabuh 5 subuh, supados teu keuna macet sareng tereh dugi ka tempat nu dituju. Sabenerna mah abdi ngarasa tunduh keneh enjing eta téh, tapi abdi ngarasa atoh ogé lantaran ku hoyong-hoyongna nganjang ka pantai éta.
Sa'atos beberaha jam, akhirna abdi dugi oge ka pantai pangandaran tabuh 8 enjing, abdi sakeluargi sareng rerencangan langsung baé ngampar samak di basisir pantai, dilajeungkeun sareng acara papahare. Hehee!
Rengsena papahare éta téh, abdi sareng rerencangan teras langsung bae ameng ka pantai pangandaran. Ti mimiti nyobian ngadamel istana tina pasir, maen bal, ngojay, sareng nu liana. Sabab ombakna nu lumayan ageung, abdi jadi teu wani ngojay teubih-teubih ka pantai eta.
Dugi teu karasa panon poé tos mulai turun, abdi calik sakedap sabari ningalikeun kaendahan pantai dibarengan sareng tuang babarengan deui. Sawaktos tuang babarengan téh teu lila sakantenan abdi sakeluarga mulih deui ka bumi.
l
10. Buatlah carpon dalam bahasa sunda ?
Aya hiji jaman baheula,aya nini-nini jeung aki-aki boga anak hiji di aranan si jiji tah di sakolah teh di titah carita: Aya hiji jaman baheula aya nini-nini jeung aki-aki boga anak hiji di aranan si jiji tah di sakola na titah carita kitu :D.
11. Carpon bahasa sunda yang singkat
kayak cerpen cerita pendek
12. B sunda 1. Pek jieun carita pondok (carpon) nyaritakeun kagiatan hidep salami liburan sakola kamari, jawab dengan singkat nya tolong jawab sekarang pake bahasa Sunda
Jawaban:
Dalam membuat cerita tentang pengalaman pribadi dalam bahasa Sunda, ada satu hal yang penting untuk diperhatikan, yaitu ragam bahasa Sunda yang digunakan. Dalam bahasa Sunda ada dua ragam bahasa, yaitu yang disebut Ragam Basa Hormat / Lemes (halus) dan Ragam Basa Loma (akrab/kasar).
Melihat jawaban atau contoh cerita tentang pengalaman pribadi dalam bahasa Sunda yang sudah ada, dapat dilihat bahwa contoh tersebut dapat dimengerti dengan baik, tetapi dalam contoh tersebut tidak digunakan ragam bahasa yang tepat, cerita tersebut menggunakan ragam bahasa Sunda campuran.
Dalam contoh cerita pengalaman pribadi tersebut digunakan campuran Ragam Basa Hormat / Lemes dengan Ragam Basa Loma, untuk itu di bawah ini ditampilkan kembali contoh cerita tersebut dengan menggunakan Ragam Basa Loma :
LIBURAN KA PUNCAK BOGOR
Dina wanci libur panjang sakola taun kamari pas pisan barengan jeung taun baru 2017, kuring jeung kulawarga indit liburan sakola ka daerah Puncak nu aya di Bogor, Jawa Barat.
Puncak Bogor mangrupakeun salah sahiji lokasi wisata anu hade. Di Puncak Bogor suasanana sejuk pisan, loba tatangkalan, sarta perkebunan teh. Teu heran loba pisan jalma anu wisata kadinya, komo deui lamun pas
༺ Bɪsᴍɪʟʟᴀʜ ★
Dina hiji wanci, aya dua babaturan anu rakeut kacidaan nya éta Dinda jeung Rani. Maranéhna ngabatur geus 3 taun lilana. Malih kalah loba ogé jalma anu nganggap manéhna téh duduluran, da saking akrabna. Unggal isuk saencan mangkat ka sakola, Dinda sok nyampeur ka imah Rani sangkan bisa mangkat babarengan ka sakola.
Beurangna manéhna boga jangji yén balik sakola téh rék nyimpang heula ka super markét nu teu jauh jeung sakolana. Manéhna kadinya téh boga maksad rék meulikeun kuéh jeung baju keur ninina si Dinda. Ari ninina si Dinda téh jalma bageur, akuan pisan ari ka Rani téh, sanajan lain cucuna ogé. Lain éta hungkul, kadang mah ninina Dinda ogé sok meré naséhat jeung duit jajan ka maranéhna duaan.
Wanci geus nunjukeun jam 3 soré, tapi Rani can aya kenéh waé kabarna, Dinda ngadagoan di gang sakola bari maca novél nu di bawa dina tasna. Maca novél téh émang ka résep Dinda, béda jeung Rani mah anu leuwih resep maén baskét.Sanajan béda karesep, tapi manéhna kacida akurna. Lamun aya latihan baskét di sakola, Dinda sok satia ngadagoan Rani latihan, bari ku hayang-hayangna balik babarengan, kitu ogé sabalikna.
Teu karasa wanci geus nunjukeun jam setengah opat, “Aduh si Rani kamana nya?, Tanya Dinda dina jéro haténa” Dinda ngarasa bingbang ku sabab geus 3 jam setengah manéhna ngadagoan si Rani can aya kabar kénéh waé.
Teu kungsi lila aya sora “Dinda…!“ Jol wéh saurang rumaja bari lulumpatan nyamperkeun ka si Dinda. “Hampura, bieu kuring di titah ngabersihkeun lapangan heula saencan balik sakola, sabab poho can ngerjakeun tugas matematika“ Tembal Rani tandes naker.
Bari rada ngambek jeung campur karunya sageus ngadéngé alésan ti Rani, ahirna maranéhana jadi ogé mangkat ka super markét. “Ceuk urang ogé lamun aya pancén di sakola, geura buru gawékeun petingna” Dinda meré naséhat ka Rani bari rada ngambek saeutik.
Sateupina di tempat nu dituju, manéhna tuluy meuli kuéh jeung pulah pilih naon sakirana kado anu pantes keur ninina si Dinda. Dinda jeung Rani ahirna meulikeun baju keur hadiah nu rék manéhna belikeun ka ninina.
Baju nu dipilih warna konéng, sabab nyocokeun jeung warna kulit Nini, béh rada ca’ang mereun pikirna téh nu nyieun manéhna ngarasa éta hadiah anu paling cocok keur manéhna belikeun jang ninina.
Keur Rani, Ninina Dinda geus dianggap Ninina sorangan, ku sabab Ninina si Dinda sok nyaruakeun rasa nyaah jeung kaasihna ka manéhna, Rani mikanyaah pisan ka kaluargana Dinda.
Keur Rani, ngaluarkeun duit sakitu teu jadi masalah asalkeun nini atawa kaluarga Dinda nu lain bisa bungah. Saréngséna ngabelanjakeun kabutuhan naon waé nu maranéhna hayang, manéhna tuluy balik sabab maranéhna geus didagoan di imah Dinda. Kusabab kitu, maranéhana buru-buru balik.
Sateupina di imah, manéhna geuwat disambut ku kaluarga Dinda. Kaluarga Dinda geus nganggap Rani téh salaku kaluargana. Salain bageur, kaluarga Dinda ogé sok nengetan ka Rani. Rasa ka kaluargaan anu teu bisa dibeunangkeun di kaluarga Rani, bisa dibeunangkeun di keluarga Dinda.
Uyuhan, da atuh Rani mah ngan ukur cicing duduanan jeung bapana. Salain kitu, bapa Rani mindeng mamangkatan gawé baé ka luar kota. Jadi, Rani sok ngarasa kasepian lamun aya di imah. Indungna geus lila papisah ti mimiti Rani umur 11 taun. Sa geus bapa jeung indungna pisah, Rani geus tara kapanggih deui jeung indungna.
Ku sabab kitu ogé, Dinda sok aya waé di dekeut Rani, sabab manéhna embungeun lamun babaturana ngarasa kasepian, sabab pikirna ari babaturan mah lain ukur di ucapkeun, tapi kudu dibuktikeun kalayan nyata.
13. carpon bahasa sunda tentang pangalaman pribadi
Dina basa Sunda, aya dua rupa pangalaman, nyaeta nu disebut pangalaman pribadi jeung catetan poean. Ari catetan poean mah dina nulisna teh langsung unggal poe atawa unggal aya kajadian anu penting, sedengkeun pangalaman pribadi mah dina nulisna teh siga nulis carpon, nyaeta nulisna make rancana jeung dumasar kana aturan anu aya dina aturan nulis carpon. Di handap ieu conto pangalaman pribadi anu wangunna siga carpon :
Liburan ka Basisir Batu Karas
Pangandaran teh sabenerna mah mangrupakeun daerah wisata anu kacida alusna nu aya di daerah Jawa Barat. Tapi kunaon Pangandaran teh rada hese kana majuna dina widang pariwisata?. Anu jadi sabab utamana mah nyaeta kulantaran jalan pikeun ka Pangandaran teh kadang-kadang kurang alus jeung sok rada macet.
Kuring sanajan sok mindeng liburan ka Pangandaran oge, dina liburan sakola anu taun kamari, kuring jeung kulawarga ngahajakeun indit deui liburan ka Pangandaran. Tapi dina liburan nu kamari mah kuring henteu ngan saukur liburan ka Pangandaran wae, tapi kuring oge datang ka hiji basisir anu saacanna can kungsi didatangan ku kuring, nyaeta daerah anu disebut Batu Karas.
Ari daerah Batu Karas teh sabenerna mah masih kaasup keneh ka daerah Pangandaran, tapi kusabab jalan aksesna kurang alus, daerah Batu Karas teh jadi jarang anu ngadatangan. Kusabab jarang anu ngadatangan, kaayaan basisir Batu Karas mah leuwih beresih jeung leuwih sepi umpama dibandingkeun jeung basisir nu aya di Pangandaran. Jadi, kuring waktu harita mah ulin ka basisir di Batu Karas teh kacida pikaresepeunana.
Kuring dina liburan eta teh meuting di Batu Karas dua poe. Saacan balik ka Bandung ngaliwatan Pangandaran, kuring nyimpang heula ka daerah Cukang Taneuh anu sok sering disebut "Green Canyon". Sanggeus nyimpang ka Cukang Taneuh terus kuring indit ka basisir Pangandaran. Kuring di basisir Pangandaran teu pati lila, sanggeus babalakecrakan dahar beurang, kuring terus balik ka Bandung.
14. contoh carpon bahasa sunda
KASASAR DI KEBON BINATANG
Keur poe minggu abdi jeung dulur,,, dulur,,,, abdi ka kebon binatang naik mobil bus Pas tos nyampe di kebon abdi kajero ngadeuleu sasato anu loba macem macem rupa, aya gaah, Monyet oray, macan burung, landak, Di ditu abdi ngulilingan kebon binatang, entos ngadeuleu sasatoan abdi jeng dulur abdi, aremam Ngampar bari ngadeuleu sasatoan Pas tos emam abdi uih, di perjalanan teh abdi jeung dulur-dulur kasasar teu nyaho jalan, Balik kamobil di ditu kabeh careurik terus urang Tanya-tanya kana jelema Alhamdulillah katimu di dinya kabehan srono akhirna katimu jalan kaluar.
15. carpon bahasa sunda tentang corona
markona mal huruf d 20 hhhh
Posting Komentar untuk "Carpon Bahasa Sunda Budak Sakola"